Rizskoch házi meggylekvárral

Rizskoch házi meggylekvárral Streetkitchen recept alapján

Gyerekkorunk ízei közt tartjuk számon a rizskochot. Sosem csináltam még, menzás emlékek jutnak róla eszembe, de múltkor nagyon megkívántam. Férjemnek a gyerekkori emléke az a rizsfelfújtról, hogy megették még sütés előtt, már összeállítva, mert úgyis isteni finom. Azért én inkább megsütöttem, de a tálból kiehette a még nyersebb masszát is.

A streetkitchen egyik adásában láttam, hogy rizottó rizsből még jobb, így megkerestem a receptet. Ugyan én a mazsolát kihagytam, mert nem szeretjük.

rizskoch.jpg

Hozzávalók:

25 dkg rizottó rizs

2 dl víz

1 liter zsíros tej

1 rúd vanília

15 dkg kristálycukor

1 citrom héja

5 tojás

2 evőkanál liszt

5 dkg vaj

  1. A rizst a vízzel addig főzzük, míg teljesen felszívja a rizs a vizet.
  2. Ezután felöntjük a tejjel, belekaparjuk egy vaníliarúd magjait és a rudat is az edénybe dobjuk.
  3. Kavargatás mellett addig főzzük, míg krémes rizottó állaga nem lesz és elég puhává is válnak már a rizsszemek.
  4. A tűzről levéve, belereszeljük a citrom héját. A cukrot hozzáadjuk és hagyjuk egy órát pihenni.
  5. A tojásokat szétválasztjuk, és a sárgáját kikeverjük a vajjal és a liszttel. A tojásos masszát belekeverjük a rizsbe.
  6. A fehérjéket egy csipet sóval közepesen kemény habbá verjük.
  7. Hozzákeverjük a rizsfelfújt alaphoz.
  8. Kivajazott, morzsával kiszórt sütőformába öntjük és 180 fokos sütőben kb. 50-60 percig sütjük.

 

Házi savanykás lekvárral a legjobb. A meggylekvár nagyon jól megy hozzá szerintem. De magában is megállja a helyét.