Epres - mascarpones kakaós piskóta tekercs

Az eredeti recept Limara csodás receptje. Imádom Limara összes receptjét, mindenkinek ajánlom, főleg kenyérsütés terén.

http://www.limarapeksege.hu/2009/05/epres-maszkarpone-kremes-piskotarolad.html

A desszert elkészítéséhez két csoda gépet is használtam, természetesen gépek nélkül is elkészíthető.

A tésztát a kitchenaid robotgéppel kevertem ki:

  • 5 egész tojás
  • 15 dkg kristálycukor
  • 13 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • 2 ek. olaj

A tojásokat a cukorral addig kevertettem, míg könnyű, habos krémet kaptam. A lisztet és a kakaóport elkevertem, majd a tojásmasszához adtam, a végén az olajat is beleöntöttem.
Egy tepsit kibéleltem egy sütőpapírral, a masszát beleöntöttem. 180 fokos sütőben sütöttem 8 percig. Rögtön egy konyharuhára borítottam, lehúztam róla a papírt és azonnal feltekertem. Hagytam kihűlni.

 Krém:

  • 25 dkg mascarpone
  • 12 dkg fehércsokoládé
  • 2 dl tejszín
  • 45 dkg eper

A fehércsokoládét a Thermomix üstjébe raktam, kockázva. Aprítottam 30 mmásodpercig 6-os fokozaton. Majd 3,5 percig melegítettem 45 fokon. Utána a mascarpone-t kanalanként hozzákevertem, végül hozzákevertem a kitchenaiddel felvert tejszínt is. Hozzákevertem az apró kockára vágott epret. Néhány egész szem epret félretettem díszíteni.

A krém esetében egy kis hibát követtem el, mert sajnos túl nagy fokozaton kevertem s sokáig. Így vaj állagú kezdett lenni, ennek ellenére finom lett és meg is kentem vele a piskótát, de azért nem lett az igazi állagban.
A kihűlt piskótát megkentem a krémmel, visszatekertem. Külsejét is megkentem majd a félbevágott eperszemekkel díszítettem.

Tanulság, hogy vigyázni kell a csodagépekkel, mert túl gyorsan dolgoznak.

Azért nem lett rossz és nagyon finom.

11259431_1561842500746237_1860530155916506696_n.jpg