Forró csoki vagyok és itt az én időm

Minden évben várom a téli időszakot és főleg az ünnepeket. Miért is várnám a nyarat, mikor mindenki jeges limonádékat iszik és én senkinek sem jutok eszébe maximum fagyi formában. Bezzeg, amikor hideg esős szűrke az idő, hirtelen minden emberke depis lesz.

A kis gyerek, mert nincs fagyi,anya és apa dolgozik estig, sötét van és eső és nem mehet már ki az udvarra. A fiatal szingli, mert most már nem mutathatja meg a fesztiválokon a bájait, és már megint várnia kell 1 évet, hogy valaki megdöntse. Az anyuka, aki már ki van 1 hónap ősz után, hogy a gyereknek annyi energiája van, amit semmivel nem tud már levezetni, maximum, ha hagyja, hogy minden párnát összerakva tornyot építsen és egy szaltóval a szekrény tetejére érkezzen a kis drága. Minden második héten valami újabb sosem hallott borzalmas gyerekbetegség miatt otthon kell gyereket ápolnia, majd férjet, majd mikor ő is beteg lesz, na az senkit sem érdekel. A munkába járó férfi, akinek a vállán a nyomás, hogy a karácsonyra az asszony már kb. tíz egyenként tízezres nagyságrendű játékot kezdett begyűjteni a csemetéknek, és még a saját vágya, ami idén is biztos egy akciós konyhai eszköz vagy egy hasznos tizedik ékszer lesz, csak most fog jönni. Közben szex már két hónapja nem volt, mert mindig mindenki beteg, és még a csinos miniszoknyás lányok is eltűntek. A tanárok, aki második héten már arról álmodoznak, hogy milyen különböző tortúrának vetnék alá az állítólag kedves ifjú nemzedéket és a mindentudó harcias amazon anyukákról ne is beszéljünk.

Na ekkor jövök én, mint egy utolsó kis ötlet, az elkeseredés pillanatában. Mindenkiben egyszer csak megjelenik a kép, ahogy ül a kandaló alatt és nagyot kortyol a nagyi bögréjébe és megízleli az én fenséges, csodás ízemet. Ami keveredik az édes, a keserű, a habos és lágy érzésekkel. Lehet a limonádé hűsít, az alkohol összezavar, de én, én melegséget adok. Összehozom az anyukát a gyermekével. A veszekedő párt, a férjet a feleségével és a szinglik is összebújva kortyolhatnak engem bent a kandalló előtt miközben kint hullik a hó. Ideális világban így lenne, de ez nem ideális világ, valljuk be sokan inkább a forralt bort választják, pedig én igyekszem…

15027376_1743806735883145_7339917970110167085_n.jpg

 

És a legfinomabb házi forró csoki recept:

Ha van thermomixed akkor nagyon könnyű dolgod lesz. De anélkül is elkészíthető. A forró csoki, ha olyan igazán sűrű és lágyan krémes, szuper a spanyol desszert churros mellé is mártogatni. Persze keksz is megteszi. 


Ahány főre készül, annyi bögre tejet tegyél fel melegíteni. Kb. 4 fő esetén fél liter. Tördeld bele a jó minőségű étcsokoládét. Kb. 150 gr. Kevergesd a tejet a csokival, amikor olvadni kezd adj hozzá egy kevés kukoricakeményítőt, kb. 15gr. Egy csipet só, és cukor ízlés szerint. Nagyi bögre vagy gyerekkori bögre és egy jó könyv vagy szörfölés a neten és élvezd a csoki meleg kesernyés mégis édes ízét a szádban.

Ha nem szereted csinálj forralt bort.